Aktiviteter i Ærø Modelflyvere 2023

Aktiviteter:

Det var et godt år for modelflyverne med mange aktiviteter, det blev til i alt 50 aktiviteter.

Vi havde 42 flyvninger, 20 udendørs og 22 indendørs .

Som noget nyt havde vi ”Åbent Værksted” i Borgnæs med 8 værkstedbesøg , hvor vi viser vores projekter frem eller hjælper hinanden.

Ved åbent værksted havde vi et besøg af Frank, der viste sin formidable modelteknik frem, og han havde medbragt Modelfærgen Marstal Expressen.

Ved alle vores aktiviteter var der selvfølgelig Kaffe og Kage.

Julefrokost og Flyverbingo var med gaver sponsoreret af RC Netbutik og Holte Modelhobby, og alle deltagerne var heldige.

Kurser og uddannelse:

7 Medlemmer har bestået Dronecertifikat A1/A3 .

7 Medlemmer er nu registrerede som Droneoperatører.

2 Medlemmer har var på kursus på Herning flyveskole og bestod prøve til flyve radiocertifikat N-BEG .

Vi afslutter indendørsflyvningen med et droneshow med alle vores minidroner 12 stk. i luften på samme tid.

Sponsorer og nyanskaffelser:

Flyveklubben og Modelflyverne har i løbet af året været begunstigede med mange sponsorer.

Modelflyvning Danmark : Vindpose med MDK logo og 30 stk. Rookie flyvere.

Modelflyvning Danmark : Tilskud til indkøb af radio , og radiokursus N-BEG.

Modelflyvning Danmark : Tilskud til borde, bænke og solparasoller og som en ekstra bonus en Gasgrill.

Friluftrådet : Tilskud til indkøb af plænetraktor .

Tage Jensen